در موارد زیادی در دوره های آموزشی،مقالات،استوری و پست های اینستاگرام اساتید خواندیم و دیده ایم از ترفندهای فروش اینترنتی بیشتر.
در این مقاله نیز قصد داریم به سه تا از مهم ترین ترفندهای فروش اینترنتی بیشتر بپردازیم.تفاوتی هم ندارد که فروشتان در اینستاگرام هست یا دیگر شبکه ها و پیامرسان های اجتماعی،این ترفند ها به شما برای فروش بیشتر کمک زیادی میکند.
1.نتیجه گویی!
استفاده مشتری از محصول شما به سه قسمت تقسیم میشود.
1:قبل از استفاده
2:حین استفاده
3:بعد از استفاده
بزارید با مثالی حرفم رو بیشتر و بهتر توضیح دهم.فرض کنید که فروشگاه فروش اسپری و ادکلن خوشبو کننده دارید.
اگر بخواهیم سه مرحله استفاده مشتری را در استفاده از ادکلن توضیح دهیم،به این صورت است:
1:قبل از استفاده:
مشتری شما قبل از استفاده چه مزیتی را حس میکند؟
فضای کمی که ادکلن میگیرد؟شیشه ادکلن که از جنس نشکن ساخته شده است؟یا…
این مواردی است که شما میتوانید به مشتری بگویید تا بداند قبل از استفاده از محصول شما چه مزیتی برایش به ارمغان می آورد.
2:حین استفاده:
مزیتی که محصول شما(ادکلن)حین استفاده از محصول برای مشتری قابل استفاده هست،برای مثال میتواند نرمی قسمت اسپری کننده باشد که نشان میدهد مشتری در حین استفاده به راحتی میتواند از محصول استفاده کند.
3:بعد از استفاده:
و مورد آخر بعد از استفاده است که برای ادکلن میشود ماندگاری و یا بوی خوش آن.
مثلا برای پرزنت محصولتان میتوانید بگویید:با استفاده از این ادکلن 24 ساعت لباستان بوس خود را حفظ میکند و این مورد باعث میشود کمتر از ادکلن استفاده کنید که هم دردسر آن کمتر میشود و هم برایتان به صرفه تر است.
2:مزیت به جای ویژگی:
مورد بعدی که تاثیر بسیار زیادی در فروش شما میزارد،بیان مزیت محصول بجای ویژگی آن است.
البته که گفتن ویژگی کار اشتباهی نیست و حتی در بعضی موارد میتوان هردوی آن را باهم گفت که همزمان هم تخصص شما را به مشتری نشان میدهد و هم فروشتان را افزایش میدهد.
برای مثال:اگر فروشگاه لباس دارید و قصد پرزنت کردن یک پیراهن نخی را دارید،بجای آنکه فقط بگویید از پارچه نخی دوخته شده است،باید بگویید این پیراهن از پارچه نخی دوخته شده که بسیار خنک میباشد و اگر شما در تابستان از آن استفاده کنید به هیچ وجه گرمای هوا اذیتتان نمیکند.
3:حل مشکل مخاطب:
مورد بعدی و آخر که به تنهایی میتواند فروشتان را انفجاری بالا ببرد،حل مشکل مخاطب است.
برای مثال زدن این مورد از مثال کلاه آفتابی استفاده میکنیم.
یکی از مشکلات مخاطب شما یعنی کسی که از کلاه استفاده میکند،شوره زدن موهای سر او به دلیل جنس پارچه است.شما در معرفی و پرزنت محصولتان باید مشکلات مخاطب را بفهمید و آن ها را حل کنید.
برای فهمیدن این مورد یعنی مشکل مخاطب یک راه بسیار ساده وجود دارد و آن هم سوال پرسی از خود مخاطب است.
مثلا اگر میخواهید در اینستاگرام محصول خود را پرزنت کنید با گذاشتن استوری و یا این سوال که:
مشکلات و دغدغه شما برای استفاده از کلاه آفتابی چیست؟
میتوانید مستقیما به جواب ها و دغدغه های زیادی از سمت مخاطبینتان برسید.