ساخت فرآیند قیف فروش

قیف فروش
۴٫۲
(۵)

قیف فروش یکی از جذاب ترین و بهترین فرآیند های فروش هست که در هر بیزینسی جوابگو هست و میشه از آن استفاده کرد.در این مقاله قصد داریم مراحل ساخت یک فرآیند عالی قیف فروش رو در یک بیزینس بررسی کنیم.قیف فروش یک فرآیند سه مرحله ای است که درست انجام دادن آن کسب و کار شمارو متحول میکنه! از شما تقاضا دارم این مقاله رو بادقت مطالعه کنید یا فایل صوتی آن را گوش کنید و نکاتش رو بنویسید تا روی کسب و کارتان پیاده سازی کنید.

مرحله اول:

اولین مرحله برای ساخت فرآیند قیف فروش بحث “جذب مشتری یا همان تبلیغات و بازاریابی” هست.
مشتریان خودتون رو میشناسید،پیام تبلیغاتی میسازید،آنهارا پیدامیکنید(بازاریابی)،پیام تبلیغاتی تان را به روش های مختلف بهشون میرسونید،آنهارا به هر طریقی شده(در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد)به بیزینستان جذب میکنید.

از چه طریقی مشتریانمان را پیدا کنیم؟

اگر بیزینستان مجازی هست کارتان بسیار راحت تر است! در فضای اینستاگرام،تلگرام،آپارات،وبسایت و یوتیوب که کاربران بسیار زیادی دارد تقریبا برای تمام شغل ها و اصناف مشتری هست،کاری که شما باید انجام دهید اینه که چطور و دقیقا در کجای این فضا تبلیغات کنیم.مثال در اینستاگرام باید بدانیم که مخاطب ما بیشتر در پیج کدام بلاگر ها هستند و به آنها تبلیغات بدهیم.

عد از اینکه مشتری هایمان را پیدا کردیم چطور پیام تبلیغاتی درست کنیم تا به آنها برسانیم؟

ساخت پیام تبلیغاتی دنیایی از مهارت هست! هرچه بیشتر این مهارت رو بلد باشید،پیام بهتری میسازید و در نتیجه مشتریان بیشتر و با کیفیت تری جذب میکنید. همینطور که گفتم برای ساختن پیام تبلیغاتی درست و اصولی مهارت اینکار را الزم دارید.البته ما در وبسایت آکادمی تقوی در این مهارت را به صورت مقاالت،فایل های صوتی،فیلم ها و دوره های آموزشی کامال آموزش داده ایم.اما در این مقاله دوتا از نکاتی که الزام است برای ساخت پیام تبلیغاتی بلد باشید رو به شما عزیزان خواهم گفت:

call to action یا همان دعوت به اقدام چیست:

دعوت به اقدام به زبان ساده یعنی مخاطبمان را به کاری ساده اما تاثیر گذار دعوت کنیم.دعوت به اقدام تکنیکی بسیار تاثیر گذار هست که با روش هایی میشود تاثیر گذار ترش هم کرد! در دعوت به اقدام مخاطب با استفاده از کلماتی ترغیب کننده مانند کلمه رایگان احساسات مخاطب را برای آمدن به بیزینسمان
بالا میبریم.در واقع کاری میکنیم که مشتری عالقه مند بشه و بدون ریسک و پرداخت هزینه ای وارد بیزینس ما شود. مثال:فرض کنید که شما مدرس هستید و در فضای اینستاگرام قصد تبلیغات دارید.
در آخر متن تبلیغاتی تان میگویید:
راستی رفقا براتون یک مشاوره کامال رایگان هم در دایرکت گذاشتیم که میتونید همین الان بهمون پیام بدین و ازش استفاده کنید. استفاده از کلمه رایگان در این کال تو اکشن حدودا بازدهی تبلیغات شمارو دوبرابر میکنه! مخاطبتان را فقط دعوت کنید که به بیزینس شما سر بزند.هرچی بیشتر بهتر! زمانی که به بیزینس شما بیاید اونوقت با روش های مختلف(در ادامه توضیح خواهم داد)آنها را از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل میکنید.

آمادگی بیزینس قبل از تبلیغات:

یکی دیگر از مسائل مهم در تبلیغات اینه که قبل از تبلیغات بیزینس ما آماده تبلیغات باشه.
فرض کنید فروشگاهی بزرگ در شهر تبلیغات زیادی کرده و تقریبا تمام بیلبو رد های شهر را تبلیغات کرده است.شما ترغیب میشید و به این فروشگاه سر میزنید.اما زمانی که به آدرس این فروشگاه مراجعه میکنید به سختی میتوانید فروشگاه رو پیدا کنید چون تابلوی مشخصی ندارد! فروشگاه رو پیدا میکنید و وارد فروشگاه میشوید اما در حین ناباوری میبینید تمام وسایل بهم ریخته است! حتی شاید این موضوع روهم نادیده بگیرید و محصول خودتان را انتخاب کنید! اما زمانی که به صندوق فروشگاه مراجعه میکنید این فروشگاه صندوقدار ندارد! شما قطعا از خرید کردن از این فروشگاه منصرف میشید و از آنجا
بیرون میروید.
البته این داستان کاملا فرضی بود!
در این زمان اصطالحا میگوییم بیزینس آماده تبلیغات نیست. قبل از اینکه برای بیزینستان(ـتفاوتی ندارد آنلاین باشد یا آفلاین)تبلیغات انجام دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید.نکاتی که بیزینس شمارا آماده تبلیغات میکند.

اعتماد سازی:

اولین موردی که قبل از تبلیغات باید انجام دهید اینه که در پیج،کانال،وبسایت و مغازه تان باید قابل اعتماد باشد تا وقتی که مشتریان به شما مراجعه میکنند در نگاه اول به شما اعتماد کرده و در کسب و کار شما بمانند.بحث اعتماد سازی در کسب و کار سنتی و آنالین متفاوت است.برای مثال در کسب و کار آنالین ما میگیم که از رضایت مشتریان قبلی تان در صفحات مجازی تان بزارید اما در کسب و کار سنتی اولین رکن اعتماد سازی برخورد خوب کارکنانتان و شما با مشتری در بدو ورود ایشان به فروشگاه است. به صورت عنوانی چندتا از ارکان اعتماد سازی در کسب و کار سنتی و آنلاین رو بررسی میکنیم:

کسب و کار سنتی:
ظاهر مرتب فروشگاه و چیدن وسایل،ظاهر مناسب و آراسته کارکنان،تابلوی قابل توجه و مرتب،قیمت گذاری محصوالت،استفاده از مخصوالت با کیفیت بازار.
کسب و کار آنلاین:
استفاده و گذاشتن رضایت مشتریان قبلی،گذاشتن فیش واریزی ها با ذکر دارنده کارت(نام خودتان)،استفاده از عکس ها و فیلم های باکیفیت(در حد توانتان)،استفاده از لوگوی تجاری شیک،استفاده از برند شخصی تان،پاسخگویی به مشتریان ترجیحا با وویس،دادن اطالعات نیمه تخصصی از محصوالت که نشان دهنده تخصص شما باشه و همچنین برای مخاطبان قابل فهم.

ارائه مطالب،محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری:

یکی از مباحث مهم قبل از تبلیغات اینه که توقعات مخاطبتون رو برطرف کنید.اگر کار آموزشی انجام میدهید و مدرس هستید،مطالبی رو ارائه بدین که مخاطب شما بهش نیاز داره.اگه محصول فیزیکی میفروشید محصولی رو موجود یا تولید کنید که برای مخاطب جذاب باشه و بهش نیاز داشته باشه.اگر کار خدماتی ارائه میدهید،خدماتی رو ارائه بدید و در ارائه اون خدمات حرفه ای بشید که مشتری شما دوستش داشته باشه و بهش نیاز داشته باشه. مشتری در اولین مراجعه به کسب و کار شما به اولین چیزی که توجه میکنه که آیا میتوانید نیاز اورا برطرف کنید یا خیر؟ اگر نیاز او را برطرف کنید،ایشان هم در بیزینس شما میماند و از محصوالت شما استفاده میکند و در نهایت نیاز شماهم که فروش هست برطرف میشود در غیر اینصورت حتی اگر به بیزینس شما سر بزند،خریدی نمیکند و در نتیجه به هیچ طرف سودی نمیرسد.

دانلود فایل PDF این مقاله

مرحله دوم فرآیند قیف فروش،تبدیل:

دوتا از مهم ترین کارهایی که برای فرآیند تبدیل باید انجام دهید
نشان دادن عبارتند از:
نشان دادن تخصصی کاریتان به مشتری و جلوی چشم مشتری بودن است.
تفاوتی ندارد کسب و کارتان آنالین باشد یا آفالین،زمانی که با مشتری صحبت میکنید یا مشتری در حال گوش دادن به شماست باید به صورت روان اطال عات و آموزش هایی درباره محصوالت و کسب و کارتان به مشتری بدهید که متوجه تخصص شما بشود.برای مثال اگر لباس فروشی دارید باید بلد باشید که چطور رنگ هارو ترکیب کنید تا ست بهتر و زیباتری بسازید. یا اینکه در چه ف صل هایی چه جنس پارچه ای استفاده بهتری دارد.یا زمانی که اندام مشتری رو میبنید متوجه بشید چه سایزی مناسب اوست(سایز شناسی) زمانی که شما تخصصتان را به مشتری نشان مید هید مشتری متوجه میشود شما در کارتان حرفه ای هستید و میتوانید به او کمک کنید.در نهایت از شما خرید میکند! این را همیشه یادتان باشد:انسان ها از متخصصین خرید میکنند. در مرحله باید همیشه به صورت مستمر جلوی چشم مشتری باشید.اگر کسب و کار اینترنتی دارید باید دائما تولید محتوا کنید و چند روز یکبار پیامک یا ایمیل بزنید به مخاطبی ن که ما فالن کارو انجام دادیم.برای مثال مقاله جدید در سایتمان منتشر کردیم یا روی فالن محصوالتمان تخفیف ویژه گذاشتیم تا مشتریان شمارو از یادنبرند و همیشه حواسشان به شما باشد. کار دیگری هم که برای تب دیل مشتریان اهمیت باالیی دارد همان بخش اعتمادسازی هست که در بخش قبل تو ضیح دادیم.

مرحله سوم،فروش:

در مرحله بعدی یعنی مرحله آخر وقت فروش به مشتریان جذب شده و تبدیل شده است!
فروش خود فر آیندی وسیع هست که باید سعی کنید هرروز آموزش ببینید.نهایی سازی فروش،قیمت دهی،اصول مذاکره، زبان بدن(فروش حضوری)،لحن صحبت،اخالق و و و بخش هایی از قسمت فروش هستند که باید یاد بگیرید تا بتوانید قیف فروشتان را تکمیل و از مشتری پول دریافت کنید. البته برای دسته های مختلف مشتریان این موضوهات متفاوت است.مثال مشتری ای که شیفته محصولات شما است شاید نیاز خاصی به رعایت اصول مذاکره نداشته باشید چون در هرصورت مشتری محصول شما را نیاز و دوست دارد ولی به تر از در فرآیند تکنیک های فروش رو به کار بگیرید!

نهایی سازی آ سان برای مشتری:
چند وقت پیش قصد خرید چند کتاب از سایتی تقریبا معروف را داشتم.وارد وبسایت شدم . کتابی رو به سبد خریدم اضافه کردم،جالب بود این سایت با تکنیک های فروش باعث شد من کتاب های بیشتری رو بپسندم و سفارش بدم اما در نهایت خریدی صورت نگرفت! بعد از اینکه کتابهارو وارد سبد خرید کردم و وارد قسمت پرداخت شدم،درگاه پرداخت این وبسایت مشکلی داشت و هنگام ورود خطایی رخ میداد ! از خرید کتابها منصرف شدم.چ ند روز بعد این وبسایت به من پیامکی زد برای خرید کتاب وارد سایت شدم اما باز درگاه پرداخت مشکل داشت. این وبسایت منه مشتری رو جذب و تبدیل کرده بود اما در نهایت قدرت فروش به من رو پیدا نکرد! چرا؟ چون نهایی سازی فروش مشکل داشت یکی از موارد مهم در نهایی سازی فروش همین بحث آسان سازی پرداخت است .

کلام آخر:

همانطور که گفتم قیف فروش یکی از مهم ترین،جذاب ترین و تاثیر گذار ترین فرآیند ها و مهارت ها برای ساخت بیزینس و فروشی بالاست.اما این پایان ماجرا نبود!
در این مقاله سعی کردم مهم ترین بخش ها برای جذب،تبدیل و فروش رو به شما عزیزان ارائه بدم اما این راهم بگویم که هرکدام از این بخش ها م فصا تر و طوالنی تر است.به دنبال آموزش بیشتر برای هر بخش باشید و بیزینستان را متحول کنید! برای یادگیری بیشتر این مباحث میتوانید مقاالت وبسایت مارا بخوانید،به پادکس ت های صوتی ای که برایتان آماده کردیم گوش دهیدو کلیپ ها و دوره های آموزشی مان را مشاهده فرمایید.

امتیاز شما به این مقاله چند است؟

میانگین رتبه بندی ۴٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۵

بانظردهی برای این مقاله ۵۰ درصد تخفیف بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید