فروش به خودیِ خود کار سختی نیست! یا به عبارتی دیگر بگویم اگر بخواهیم فروش عادی داشته باشیم نیاز به تکنیک ها و مهارت های خاصی نداریم!
اما چیزی که سبب میشه مشتری به برند ما وفادار بمونه و بازهم برای خرید های بعدی سراغ ما بیاد،تعهد داشتن ما به عنوان یک فروشندهی متفاوت است.
تعهد چیست؟
فروشندگان بسیار زیادی را دیدم که بلافاصله بعد از واریز و پرداخت مشتری رفتارشان با مشتری عوض میشود! آنها فکر میکنند مشتری باید یکبار باید از ایشان خرید کنه.غافل از اینکه یک فروشندهي
حرفه ای با رفتار،منش،محصول و قیمت مناسب به هر مشتری چندین بار میفروشد و تمام سعی اش اینه که مشتری به برند وفادار بشه.
تعهد ازجمله مواردی است که یک فروشنده برای برگرداندن مشتری باید آنرا رعایت کند.
به چه مواردی تعهد داشته باشیم؟
زمانی که مشتری از شما محصولی را میخرد،درست زمانی است که کار شما با مشتری شروع میشود!
فروشنده باید به مشتری نشان دهد که به ایشان تعهد دارد و بعد از اینکه پول را گرفت مشتری را فراموش نکرده است.
یکی از مواردی که میتوانید تعهد خودتان را به مشتری نشان دهید این است که چند روز بعد از فروش محصول با مشتری تماس بگیرد و از ایشان بپرسید که: روش کار با محصول را کاملا یاد گرفتید؟
اگر محصولتان طوری است که روش کار با محصول کمی دشوار است و مشتری نتوانسته از ابتدا با آن کاملا عادی کار کند،این تماس تلفنی این ذهنیت را در مشتری ایجاد میکند که شما به عنوان فروشنده به فکر فروش محصول خود نبودید بلکه به فکر کمک کردن به مشتری بوده اید!
دارن هاردی میگوید: اگر میخواهید فروش خوبی را تجربه کنید،فروختن محصول را کنار بگذارید و به فکر کمک کردن به مشتری باشید! این جمله دقیقا مبحث بالا را توضیح میدهد.
کار دیگری که برای نشان دادن تعهدتان به مشتری میتوانید انجام دهید این است که: بعد از پرداخت هزینه رفتارتان با مشتری عوض نشود!
این مورد این ذهنیت را برای مشتری ایجاد میکند که شما به فکر پولتان بوده اید و بعداز دریافت آن لزومی ندارد با مشتری به خوبی برخورد کنید! اگر اینکار را انجام دهید دقیقا در همان لحظه مشتری را از دست خواهید داد.
چگونه به مشتری نشان دهیم که متعهد هستیم؟
اینکه از همان ابتدا به مشتری بفهمانید به ایشان تعهد دارید وابسته به رفتار شما قبل و چند دقیقه ای مشتری بعد از پرداخت هنوز پیش شما است بستگی دارد. یکی از کارهایی که قبل از پرداخت میتوانید انجام دهید تا مشتری متوجه شود به ایشان تعهد دارید و فقط به فکر دریافت پول نیستید.اخلاق خوب شماست. برای مطالعه مقاله اخلاق فروشندگی اینجا ضربه بزنید. تعادل صمیمیت،اهمیت به مشتری،مشاوره دادن و انتخاب بهترین محصول برای مشتری از نشانه هایی هست که به مشتری میفهمانید به فکر او هستید و قصد کمک به او را دارید و خواهید داشت.
جمع بندی: به مشتری محصول خوبی معرفی کنید،به او تعهد بدهید که کارهایی که جز وظایف شماست را انجام میدهید و کنارش هستید،فروش بالا را تجربه کنید!