تکنیک صد تماس چیست؟
بارها و بارها همه ما شنیده ایم که برای پیدا کردن درب باز باید به تعداد زیادی درب بسته ضربه بزنیم.شاید بارها درب به روی باز نشود اما بالاخره درب باز رو پیدا میکنیم.
وقتی بشینیم و دست روی دست بزاریم تا درب باز پیدا بشه،ممکنه اصلا پیدا نشه!یاحتی اگع کند پیش بریم دیرتر اونو پیدا میکنیم.
تکنیک صد تماس به شما میگوید بجای اینکه صبرکنید تا مشتری با شما تماس بگیرد یا آهسته پیش برید و فقط با تماس های کم مشتری های مطمئن تر تماس بگیرید،با تمام مشتری ها(مثال 100تماس)تماس بگیرید و بالاخره درب های باز رو پیدا کنید.
این تکنیک در کتاب فروش موفق آقای برایان تریسی هم توضیح داده شده است.
با تمام مشتری ها تماس بگیریم؟
در بازاریابی میگویند با هرکسی تماس نگیرید و دلیل اصلی این صحبت هم برای اینه که شما هزینه هایتان را کنترل کنید و بیش از حد بازاریابی نکنید که خیلی از اون هاهم اشتباه و بی فایده باشه.
ولی در بعضی بازاریابی ها مثل بازاریابی برای برند سازی این بحث نیست و صحبت اینه که شما فقط تبلیغات انجام بده بدون اینکه به بازخورد تبلیغت نگاه کنی.
دراین تبلیغات شما فقط میخواهید برند سازی کنید و برند خودتون رو برای عامه مردم نشون بدین.
تکنیک صد تماس هم تقریبا به همین موضوع اشاره داره.(به انجام تبلیغات بی وقفه،نه برندسازی)
شما در تکنیک صد تماس با تمامی مشتری های خودتان که از قبل شماره هاشون رو ثبت کردید تماس میگیرید.البته بسته به برند و موضوع کسب و کار شماهم دارد.مثلا اگر در کار املاک هستین نیاز نیست فقط با مشتری های خودتان تماس بگیرید بلکه میتونید با تمام مردمی که به شماره هایشان دسترسی دارید تماس بگیرید چون خانه خواسته تمامی مردم هست.
در مقاله crm و دوره فروشنده شو سطح نقره ای استفاده از crm توضیحات بیشتری داده شده است.(crm به داشتن اطلاعات مشتری های گفته میشود که از شما یک یا چندبار خرید کرده اند)
به مشتری چی بگیم که احساس بدی نکنه از تماس ما؟
در ابتدای شروع صحبت به هیچ وجه از جمله “ببخشید مزاحمتون شدم ” استفاده نکنید.
شما مزاحم مشتری نیستید!یک فروشنده واقعی قبل از اینکه به فکر پول گرفتن از مشتری باشد با فکر خدمت رسانی به مشتریست.
میشه به آدمی که میخواد خدمت رسانی کنه بگیم مزاحم؟! قاعدتا خیر!
بجاش بگید:ممنون میشم اگه میتونید و امکانش هست چند دقیقه وقتون رو بدید به من.
بعد گفتن این جمله احتمالا هیچکس نمیگه شرمنده وقتم رو نمیدم بهت!
بعد شروع میکنید به پیشنهاد دادن و نکته ای که در تماس تلفنی فروش خیلی باید رعایت کنید اینه که طوری صحبت و محصولتون رو پرزنت کنید که مشتری حس نکنه به فکر خودتون هستید.باید به مشتری بفهمونید که محصول من مشکل شمارو حل میکنه و من به خاطر شما در تلاشم!
تکنیکی که برای اینکار هست اینه که بجای گفتن ویژگی های محصول مزایای محصولتون رو بگید.
این تکنیک هم به صورت کامل و با ذکر مثال در فصل اول مینی دوره رایگان فروشنده شوتوضیح داده شده است(برای دریافت دوره ضربه بزنید)

بااضطراب تماس چکار کنیم؟
بیشتر اضطراب ها هم در فروشندگی و هم درزندگی از نبود اعتماد و عزت نفس هست.
کمبود اعتماد به نفس ترمزی برای شماست،ترمزی که شماره تبدیل میکنه به یک فروشنده درجه سه!
وارد بحث زندگی هم که نشیم تقریبا میشه هیچ فروشنده موفقی نیست که اعتماد به نفس نداشته باشه.نبود اعتماد به نفس اجازه ارئه محصول و پرزنت خوب شمارو به مشتری نمیده.
غیر از بحث پرزنت مشتری نداشتن اعتماد به نفس شمارو متوجه میشه و اعتمادش به شمارو از دست میده.وقتی شما اعتماد به نفس نداشته باشید از پشت تلفن دچار لکنت زبان،تپق و… میشید که مشتری این رو کاملا متوجه میشه.
در نتیجه برای مقابله با اضطراب تماس و صحبت با مشتری اعتماد و عزت نفس خودتون رو بالا ببرید.
یکی دیگه از مواردی که باعث اضطراب فروشنده میشه نداشتن اطلاعات کافی راجع به محصوله.
وقتی فروشنده تلفنی راجع به محصول اطلاعات کافی نداشته باشه دائما در این فکره که نکنه مشتری سوالی درباره محصول بپرسه که من نتونم جواب درست بدم و همین موضوع باعث استرس فروشنده میشه.
پس اطلاعات خودتون درباره محصول بالاببرید!