اخلاق را میتوان یکی از مهم ترین دلایل حفظ دائمی مشتری دانست.
مشتری در اکثر مواقع ابتدای برخورد با شما،قبل از آنکه از کیفیت و قیمت محصول شما مطلع شود،از اخلاق و نحوه برخورد شما مطلع میشود! در نتیجه فروش ها بعدی آسان تر میشود.
اگر از کیفیت،قیمت و … دیگر موارد محصولتان اطمینان کافی دارد،باید بگویم که چاشنی اخلاق خوب و نحوه صحیح با مشتری شما را بعد از مدتی به یک برند قوی تبدیل میکند!
زمانی که مشتری اولین برخوردش را با شما دارد،اخلاق خوب شما تعیین میکند بیشتر با شما ادامه دهد و اطلاعات محصول را بپرسد یا خیر.
جواب صحیح به احوال پرسی مشتری:
زمانی که مشتری به شما مراجعه میکند،احتمالا اولین کلماتی که به زبان میاورد،سلام خسته نباشید،سلام وقت بخیر،سلام خوب هستین و جملات و کلماتی از این دسته است.
بیانی که شما به عنوان یک فروشنده با اخلاق باید رعایت کنید این است که یک کلمه بیشتر از طرف مقابلتان بگویید!
برای مثال اگر گفت:سلام خسته نباشید
جواب صحیح سلام ممنون نیست!
یک فروشنده خوش اخلاق در جواب میگوید:
سلام و ارادت،ممنونم قربان/خانم سلامت باشید
سلام و وقت خیر،خیلی ممنونم،زنده باشید
سلام مچکرم،خیلی خوش آمدین(فروش حضوری)
و از اینطور موارد.در زمان خداحافظی و بقیه موارد هم سعی کنید همین موارد را رعایت کنید.
گوش شنوا:
گوش شنوا یکی از مهم ترین موارد در بحث اخلاق خوب است.
گوش شنوا چیست؟!
یک فروشنده حرفه ای قبل از آنکه فن بیان و مهارت صحبت کردن خوبی داشته باشد،باید شنونده خوبی باشد!
شنونده بودن به حرفای مخاطب و مشتری سبب بوجود آمدن احترام بین شما و مشتری میشود.زمانی که مشتری میبیند شما وقتتان را در اختیارش گذاشته اید و به تمام حرف ها و نیاز هایش گوش داده اید،قدر دان شما خواهد بود.
سپاس گذار مشتری باشید:
بعد از خرید حتما از مشتری برای اینکه شمارا انتخاب کرده است تشکر و قدردانی کنید،و در صورت امکان برای خرید های بعدی شان کوپن تخفیف و موارد ویژه لحاظ کنید.